Sunday, November 14, 2010

P A D A N M U K E A D I K G U A

Dah lama juga gua perasan.Tapi gua buat-buat tak perasan sebab nak jaga hati.Tapi semalam gua dah tak boleh jaga hati lagi dah.Sebab hati gua dah tak ada siapa yang nak jaga.Sebab itu hari ini cepat-cepat gua tukar password komputer gua.Kali ini gua kasi password yang panjang-panjang sikit bagi susah orang nak 'hack'.Lagi-lagi adik gua yang kecil sekali.Tadi petang,dia sibuk mengendeng lain macam kat badan gua manja-manja mintak password baru yang gua tukar itu.Nyaris-nyaris juga gua nak tergoda.Nasib baik pengalaman lalu mengajar gua erti apa itu 'rebel'.


Tadi masa solat maghrib gua tak tahu apsal adik gua solat sambil menangis teresak-esak.Nak cakap terlalu khusyuk dan tawaduk sampai nangis-nangis tak mungkin sebab adik gua sendiri tak tau apa itu erti 'true' dalam solat.Dia cakap sama gua hari itu cikgu dia kat sekolah belum ajar dia sampai tahap itu lagi.Dia tipu atau tak itu dia saja yang tahu.


Yang gua pasti tadi masa gua ajak dia pekena teh tarik mak gua buat kat dapur.Adik gua terus serkup muka dia dengan bantal peluk gua sebab tak nak jawab teguran gua yang abang-abang ini.Siap dia tengking gua jangan panggil nama dia.Apa kes ini gua pulak yang kena marah tak patut.Gua tak ambil pusing sangat.Gua terus bla dari situ cara abang-abang lagi sekali.Sampai sekarang adik gua buat tak reti sama gua.Dia duduk bersila depan tv sama kucing baru lepas bunting dia tengok kartoon tak patut sambil minum teh tarik sorang-sorang.


Gua dah cakap awal-awal sama adik gua.Komputer gua ini bukan direka atau diproses untuk dia main game.Tapi dia degil tak patut.Jangan cakap gua tak bagitau awal-awal sudah.

No comments:

Post a Comment