Friday, May 6, 2011

K A R U K C I T

Semenjak gua dah ada kat kampung ini, spirit gua memang lain macam kalau nak dibandingkan dengan spirit gua kat sri iskandar perak sana.Spirit budak-budak sana memang tak true macam spirit kutu-kutu kat sini.Scene karoke jamban dinding tampal kotak telur memang tak dapat kat luar sana.Nak pilih lagu cara manual kena pilih vcd satu-satu memang true habis.Salah masuk vcd memang angin satu badan dah biasa.


Lu pernah tengok karoke jamban dalam kedai runcit? True bukan bunyi dia.Muka itu tak payah nak buat pelik sangat.Sebab itu sekarang ini mak gua dah tak berani suruh gua belikan barang dapur dia.Kalau tak satu,dua...   jam yang ketiga pun dah pernah jadi juga.Balik rumah itu memang gua hantar adik gua je buat orang tengah kasi barang dapur itu kat mak gua.


Depan kedai karukcit ini (karoke kacuk runcit) itu pulak ade snuker.Dalam kedai snuker itu pulak cuma ada dua table je.Kalau hari itu jatuh hari minggu memang agak havoc kutu-kutu dalam itu tunjuk lagak.Maknanya masing-masing kena ambil angka giliran.Selalunya memang gua saja je bagi kutu-kutu yang putih lagi main dulu.Macam gua sama kutu yang dah merah ini memang selalu pilih scene hujung-hujung.Lagilah berbulu mak gua kat rumah tunggu gua balik bawak barang yang dia pesan.


Tapi satu je brother yang jaga kedai karukcit itu pesan.Tepat pukul 12 malam kedai karukcit itu bertukar jadi runcit sepenuhnya.Sebab dulu pernah jadi kapak potong kayu balak terbang tiba-tiba dari luar kedai.Itulah silapnya.Arkitek mana ntah yang bangang buat tapak kedai sebelah dengan rumah orang kampung.Kesannya sampai sekarang gua sama kutu lain tak tau nak lepak mana bila tepat pukul dua belas malam.


Hoiii ! Pukul dua belas malam itu waktu tengah sedap sangat bagi kutu-kutu tegar macam gua ini nak mulakan hidup.



No comments:

Post a Comment