Sunday, November 21, 2010

D A R I C E R I T A M E J A

Di skrin kedai makan abang mertua rapi yang sudah tentu bukan peniaga asing,pemain birmingham tengah menaik 'spirit' cari gol kedua.Pemain chelsea masing-masing tengah pucat.Gua dan ahli perseKUTUan layan bola sambil lewa dan sambil borak.Budak-budak tak sekolah saja yang sokong chelsea ni.Kita orang borak hal ehwal azwi yang masih berlagak tak ingat walaupun baru lepas kena samun itu hari.Tangan kena ikat,kepala kena ketuk dengan parang dan leher kena hiris dengan parang potong daging pun masih tak insaf.Wajahnya ketika itu macam nak kena tendang.Biasanya wajah begitu kami semua akan balas di atas padang dengan tackle belakang.Tidak lupa juga dengan pakej tanduk bola guna kaki.



Walaubagaimanapun azwi ini sebenarnya orang pertama kat kampung gua yang ada kaset demo The Times masa mula-mula baru pecah dengan OAG.Tapi dia jugalah orang pertama yang kutuk band tersebut sebab malu dengan budak-budak sekarang yang baru naik.Macam haram.Kah kah kah!



Di meja gua dan ahli-ahli malam itu,epi paling banyak bercakap.Dari bab falsafah hidup yang merepek tak patut,bab nak siapkan pasang mozek kat rumah orang yang dah tertangguh berbulan-bulan,hinggalah ke scene keputusan 4d yang memang 'gam' dan menjadi salah satu asam garam kehidupan punkrocker sejati bagi hidup beliau.Yang ralit dengar, Azwi.Mungkin Azwi ada hati nak berkecimpung dalam arena tikam nombor sejati.Gua dan Acit dengar kasi ambil hati sebab masing-masing cuma hajat nak hilangkan bosan tak ingat malam itu.



Tiba-tiba, Azwi buka cerita lain.Cerita lama.

"aku ingat nak buat lagu band hardcore tajuk dia school is my lover ar.."



Gua tunduk main toreh-toreh meja sama pisau ramboo gua! Acit,epi sama gapo tiba-tiba atas kepala keluar tanduk kat dahi keluar tulisan yang gua sorang saja boleh baca.

(acit sama epi)
Lu orang nilai la sendiri.gua malas nak cakap banyak.
Nanti menimbulkn ckp belakang x patut!
yg penting bulu kaki macam hutan~

No comments:

Post a Comment