Sunday, February 20, 2011

S A A T I N I ....

Currently blog gua kali ini memang agak bosan,termasuklah penulisan gua yang lain akhir-akhir ini.Tak banyak yang sempat gua selitkan kali ni.Unsur-unsur komedi mungkin dah tak "gam" lagi dengan kehidupan gua kali ini.Gua mengaku sebab gua sendiri meluat dan mnyampah bila baca.Tapi gua tetap post dan biarkan ia terus dipaparkan.Peduli apa gua pada siapa-siapa yang merasakan meluat dan menyampah bila baca semua ini termasuklah diri gua sendiri.Fucked up! Lagi pun gua sekarang ini bukan fun pun.Ah! dari dulu lagi gua rasa gua ini memang tak fun pun sebenarnya.Gua lebih hipokrit dari dewa hipokrit itu sendiri sebab cuba karang cerita-cerita yang tak masuk akal dan kelakar kononnya.Nak hiburkan hati orang lain sedangkan hati sendiri chaos tak ingat.Macam shit!


Now life gua getting phase yang lebih serius.Mungkin selepas ini gua akan menjadikan sejarah lalu gua sebagai pegangan hidup gua yang more kepada antagonis.Baru true dengan semua situasi yang gua rasa sekarang ini memerlukan gua berwatak sedemikian.Tak perlulah gua bersusah payah perah mata gua untuk keluarkan air sampai lebam-lebam demi sesuatu yang gua rasa tak perlu ada dalam watak antagonis sebab ia lebih menjurus kepada 'scene' ketawa terbahak-bahak tak ada pedoman macam firaun sampai sore serak.Baru punk!


Macam biasa,kalau diikutkan pada realitinya gua bukanlah orang yang freindly dan gua buat tak tahu jer lah.Atau dalam erti kata yang baik,gua tak ada idea nak start perbualan dalam 'scene' peramah macam mana.Kalau tak, mana kan semua manusia-manusia yang mudah lupa diri di tempat gua berada sekarang senang melabelkan kan gua sombong,berlagak,memilih kawan dan paling tak tahan ada yang mengelarkan gua 'gangster'.Macam bodoh!.kah kah kah!! Gua pernah bertanya secara random pandangan mereka-mereka yang tidak kenal gua.First persepktif yang gua dapat adalah sombong dan pilih bulu.Gua cuma tersengih sambil tunjuk fuck sambil berlalu pergi.Ingat senang ke gua nak terima orang lain jadi kawan gua.Melainkan dia nak jadi kawan gua atas dasar kawan bukan lawan.Nanti sampai satu masa pijak pala gua sebab perangai macam bangang!


Mungkin kali ini gua sangat setuju dengan statement tersebut.Sekurang-kurangnya masih ada lagi watak yang gua rasakan dah jadi sejarah bagi gua.Gua rindu untuk memegang  watak sebegitu.Tak perlu untuk gua berpura-pura baik depan semua orang.Pada hakikatnya semua itu tidak dipandang dan dihargai.Lagi satu,lepas ini bila-bila je kalau gua suka gua boleh fuck kan siapa yang gua rasa patut di fuck kan! Sebab orang baik tak kan dapat buat begitu.kan kan ...

Cuma yang menjadi persoalan aku sekarang ini.Perlu ke gua buat semua itu lagi ?

Masa sudah berlalu,aku pun dah berubah.


Jelas sekali,perubahan gua selama ini buat gua jadi 'loser' dan 'moron'.Senang dipijak,diherdik,dimaki,dicaci,ditindas,dibodohkan,dimainkan,dilambung,disepak,diketawakan, atau yang lagi true ditinggalkan!


Kita tidak pernah kalah
jika tahu kita tak bersalah
cuma ada masanya perlu mengalah
demi benci dan pecah belah


cinta akan selalu ada, insyaallah

No comments:

Post a Comment