Monday, November 29, 2010

S C E N E P E N G A P I T E R S E P I T

Kali ini gua dah dua kali jadi pengapit.Tapi yang ini agak 'true' sebab gua kena redah 'highway to hell' untuk sampai ke destinasi dia.Yang lagi 'true' tempat penginapan gua masa kat sana dia bagi rumah kampung seratus peratus masih kayu dan tradisional.Sejuk dalam rumah itu bila malam memang tak patut.Suasana nyaman jangan cakap.Macam gua nak ambil alih rumah itu jadik rumah gua. Kata orang-orang dulu scene pengapit ini selalunya kahwin cepat.Kalau tak kahwin cepat dia akan kahwin lambat pula.Tapi gua rasa gua pilih yang kedua mungkin.Keh keh keh !


Sebab apa? sebab tak mungkin gua akan kahwin dalam 3 tahun awal ini dan belum tentu lepas 3 tahun itu gua akan terus kahwin.Tak tahu lah kalau tiba-tiba satu beg penuh berisi duit jatuh depan mata gua lepas tiga tahun ini.Gua rasa memang tak patut orang-orang scene dulu buat pepatah macam itu.Betul-betul buat gua rasa down tak patut.


Dan gua nekad lepas ini gua akan bersara dari scene pengapit.Penat satu hal.Yang buat gua bengang tak patut.Awek semua usha panas kat gua.Kesian kat pengantin lelaki.Tak dapat perhatian.Mak andam pun satu.Tak main peranan penting dalam hal ini !

gua ingat nanti..time gua kahwin..
gua nak panggil anak2 sedara gua jadik flower girl..
tapi kali ini versi islam kotemporari punye idea..

amacam? ah!merepek ape gua!

No comments:

Post a Comment